Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vliv využití 3D modelů ve výuce na miskoncepce žáků o vrstevnicích
Mokruša, Oldřich ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Cimová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem využití 3D modelů ve výuce na miskoncepce žáků o vrstevnicích. Hlavním cílem práce je zjistit, zda jsou 3D modely reliéfu vhodným nástrojem pro odstranění miskoncepcí žáků při interpretaci výškopisu na topografických mapách. Pro uvedení čtenáře do kontextu jsou nejdříve vysvětleny pojmy, které představují problematiku topografických map, pedagogického konstruktivismu a využití 3D modelů ve výuce. K naplnění hlavního cíle a sběru dat je využito metod uzavřených konceptuálních testů a vzdělávací intervence s pomocí trojrozměrných modelů. Stěžejní data jsou získána z porovnání výsledků, kterých studenti dosáhli před proběhlou intervencí, v pre-testu, a po jejím absolvování, v post-testu. Výzkum této práce navazuje na sérii předešlých studií zabývajících se problematikou miskoncepcí při interpretaci vrstevnic. Jedním z výstupů předložené práce jsou specifika a postup tvorby 3D modelů terénu a pracovních listů, které slouží jako pomůcka při výuce. Výsledky ukázaly, že u studentů došlo ke zlepšení v úspěšnosti a zvýšení jistoty odpovědí. Pro utvoření závěrů jsou výsledky porovnány s odbornou literaturou zabývající se problematikou využití 3D modelů ve výuce. Klíčová slova: vrstevnice, miskoncepce, konceptuální test, 3D model, konceptuální změna
Příprava studentů primární pedagogiky ke konstruktivistickému pojetí učiva a vyučování o společnosti
Dvořáková, Michaela ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent) ; Brtnová Čepičková, Ivana (oponent)
Příprava studentů primární pedagogiky ke konstruktivistickému pojetí učiva a vyučování o společnosti Michaela Dvořáková Abstrakt Obsah učiva sociálních věd na 1. stupni základní školy sice tvoří kulturní univerzálie - domény lidské existence obecně přístupné lidské zkušenosti. Přesto děti potřebují, aby jim vyučování pomohlo tato témata elaborovat. Předpokládáme, že pro zpracování a konceptualizování dětských zkušeností - základní rys konstruktivistického vyučování - učitelé nutně potřebují hlubší oborové znalosti a didaktické znalosti obsahu. V rámci této práce zjišťujeme charakteristiky poznatkové základny budoucích učitelů. Ke zkoumání obsahových znalostí a didaktických znalostí obsahu témat společenských věd u studentů jsme využili metodu pojmového mapování, kdy studenti elicitovali pojmy, které se váží k tématu rodina. Provedli jsme obsahovou analýzu uvedených pojmů a zkoušeli zjistit, do jaké míry jsou studenti závislí na svých dosavadních pojetích tématu rodina nebo jestli užívají poznatky sociálních věd získaných v rámci středoškolského a vysokoškolského vzdělávání. Zjistili jsme, že studenti nevycházejí z akademických znalostí automaticky, ale jsou toho schopni, pokud jsou k tomu vyzváni. Důležitou součástí didaktických znalostí obsahu jsou dětská spontánní pojetí, resp. dětské konceptualizace...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.